晨興聖言-享受基督與在生命裏長大...(W2-3)

第二週■週三

w02d03-ch

晨興餧養

創二9『耶和華神使各樣的樹從地裏長出來,可以悅人的眼目,也好作食物;園子當中有生命樹…。』

約一16 ~ 17『從祂的豐滿裏我們都領受了,而且恩上加恩;…恩典和實際都是藉着耶穌基督來的。』

在聖經中有一個非常重大的原則,就是每一類的事,頭一次題到的時候,那就是以後這類事一個永遠的定律。頭一次題到是怎樣,以後也必怎樣。在聖經裏,頭一次題到神之於人,乃是作爲食物擺在人跟前。那就是告訴我們,神是要給人來享受祂自己。…神把人造好了以後,就把人擺在生命樹跟前,叫人能享受生命樹上的果子。這生命樹乃是…象徵神自己。因此我們知道,神…就是要把祂自己給人來享受。人被造之後,神對於人的第一個觀念,就是要人喫喝。而神所要人喫喝的,乃是祂自己。(李常受文集一九五八年第一册,五一三頁。)

信息選讀

當主耶穌到地上來的時候,祂就是一再給人看見,祂是人的食物,是人可以喫喝享受的。…主行了一個神蹟,用五餅二魚給五千人喫飽,還剩下零碎。他們看見這件事,就覺得祂是一個最大的申言者。他們就盼望〔祂〕…一直在他們中間行神蹟,負他們一切的責任。這個觀念完全錯誤,所以主就來轉他們的念頭。主指出他們是尋求必壞的食物,但這必壞的食物是沒有價值的。主不是要給他們這個必壞的食物,主乃是要把那存到永遠生命的食物給他們。…主說明那存到永遠生命的食物就是祂自己。主的意思是說,『…你們如果光認識我是一位能行神蹟的主宰還不彀,…我之於你們,要比這個深刻多了。我不僅在外面爲你們作這些,…你們必須認識我這一位創造的主是來作你們的食物。我要把我的肉給你們喫,要把我的血給你們喝。我要進到你們的裏面。喫我肉喝我血的人,就有永遠的生命;因爲這永遠的生命就是我自己。你們若是把我喫到裏面,喝到裏面,我就進到你們裏面,自然你們裏面就有了永遠的生命。』

你把…聖經…讀一下,你就看見,神把人一造好之後,並沒有告訴亞當說,『亞當,你要怎樣敬拜我,你要怎樣事奉我。』神把亞當造好之後,乃是把他擺在那一棵生命樹的跟前,意思就是說,『亞當,你在這裏享受罷。我就是這一棵生命樹,我就是要給你享受。…我也不要你這樣敬拜那樣事奉;我所要的,就是我能把自己擺在你跟前,作你的食物。我所有的心願都是要你來享受我。』

一天生命樹來了,…祂是話成了肉體,支搭帳幕在我們中間,豐豐滿滿的有恩典,有實際。(約一14。)祂雖是那一棵生命樹,擺在人的跟前,人可以來摘祂的果子喫;但是沒有一個人懂得…來摘祂的果子。…在福音書裏…那些接觸祂的人,都是問祂說,『主阿,我該作甚麼?主阿,律法上那一條誡命最大?』〔太十九16,二二36。〕問來問去都是這些事。但是祂始終告訴我們一個答案:『我是從天上降下來的糧,…我乃是要你們來接受我,來享受我。我就是那一棵生命樹。生命在我裏面。我就是生命。我來了,是要叫人得生命,並且得的更豐盛。(約十10。)我…就是伊甸園那棵生命樹。…我要把自己分給你們。我要作你們的食糧,我要進到你們的裏面,我要作你們裏面的生命,我所有的意思就是要把自己給你們享受。』(李常受文集一九五八年第一册,五一三至五一七頁。)

參讀:實行召會生活的生命與道路,第五章。

WEEK 2 — DAY 3

w02d03-en

Morning Nourishment

Gen. 2:9 And out of the ground Jehovah God caused to grow every tree that is pleasant to the sight and good for food, as well as the tree of life in the middle of the garden…

John 1:16-17 For of His fullness we have all received, and grace upon grace…Grace and reality came through Jesus Christ.

In the Bible there is a very important principle related to the first mention of a matter that sets an eternal governing principle for that matter throughout the rest of the Bible. The way a matter is spoken of the first time determines the meaning of similar matters that are mentioned subsequently. In the first reference to God’s relationship with man in the Bible, God presents Himself to man as food. This shows that God wants man to enjoy Him. After God created man, He placed him in front of the tree of life so that man would enjoy the fruit of that tree. The tree of life signifies God Himself. This shows that God wants to be man’s enjoyment. God’s first thought after creating man was for man to eat and drink, and the object of this eating and drinking was God Himself. (CWWL, 1958, vol. 1, “How to Enjoy God and How to Practice the Enjoyment of God,” p. 375)

Today’s Reading

When the Lord Jesus was on earth, He repeatedly revealed that He was food for man to eat and enjoy. The Lord performed a miracle, [feeding] five thousand with five loaves and two fish, and there was much left over. When people saw this, they thought that He was the greatest prophet, who would perform miracles among them and take care of them…This concept was absolutely wrong; hence, the Lord spoke a word to change their concept. He pointed out that they were seeking for food that perishes, food that is of no eternal value. He did not come to give man corruptible food, but He came to give man incorruptible food from heaven…The Lord explained that He is the food; He wanted to give Himself to them as their food for their enjoyment. It was as if He were saying, “It is not enough to know Me as the sovereign Lord who performs miracles…I am much more than these things. I will not only perform outward things…You need to know Me as the Creator who has come to be your food. I have given My flesh to you for food and My blood to you for drink so that I can enter into you. He who eats My flesh and drinks My blood has eternal life, because this eternal life is just Me. If you eat Me and drink Me, I will enter into you, and spontaneously you will have eternal life.”

According to the Bible, after creating Adam, God did not say, “You must worship Me in this way,” or “You must serve Me in that way.” On the contrary, after creating Adam, God placed him in front of the tree of life. God seemed to be saying, “Adam, come here. Just enjoy. I am the tree of life, and I am here for you to enjoy Me…I have no desire for you to serve or worship Me in this or that way. I only want to present Myself to you as food. My only desire is for you to enjoy Me.”

One day the tree of life came as the Word who became flesh, who tabernacled among us, full of grace and reality (John 1:14). Again He was placed in front of man as the tree of life so that man could “pick” the fruit from this tree. No one, however, knew that they could pick from this tree. In the four Gospels those who came to Him asked what they should do and which was the great commandment in the law (Matt. 19:16; 22:36). This was all they asked. But His answer was always the same: “I am the bread that came down from heaven…I want you to receive Me, to enjoy Me. I am the tree of life. Life is in Me. I am life, and I have come that men may have life and have it abundantly (John 10:10). I am like the tree of life that was in the garden of Eden…I want to dispense Myself into you. I want to be your food to enter into you and be your very life. My thought is simply that you would enjoy Me.” (CWWL, 1958, vol. 1, pp. 375-377)

Further Reading: CWWL, 1963, vol. 4, “The Life and Way for the Practice of the Church Life,” ch. 5

留言

這個網誌中的熱門文章

晨興聖言-經營美地...(W7-綱要)

晨興聖言-經歷、享受並彰顯基督(W1-綱目)

晨興聖言-...主的恢復之中心負擔...(W10-綱要)