晨興聖言-經營美地...(W12-3)

第十二週•週三

w12d03-ch

晨興餧養

腓三13 ~ 14『弟兄們,我不是以爲自己已經取得了,我只有一件事,就是忘記背後,努力面前的,向着標竿竭力追求,要得神在基督耶穌裏,召我向上去得的獎賞。』

林後二10『…我若曾有所饒恕,我所已經饒恕的,是在基督的面前,爲你們饒恕的。』

我們該作甚麼,纔是天天在基督身上作工呢?…你必須把自己真誠的奉獻給主,只爲着一個簡單的目的,就是享受並經歷祂,此外再無別的目的。從你早晨醒過來的那一刻,你就必須說,『主阿,我在這裏。我把自己獻上來享受你。求你使我從這時候開始,在這一整天之中,在每一處境中,經歷並應用你。我不是爲明天求甚麼,我乃是向你求恩典,使我今天能享受你。求你指示我,使我看見該如何耕地、撒種、並澆灌主的植物。』在這一整天中的每一時刻,你要維持你與主的交通。你要實際的活在主裏面,在祂身上經營,應用祂,享受祂。你若如此行,試想你的『田地』將如何豐收,如何美麗。在你的日常生活中,基督的田地要滿了出產。當主日來到,你和所有的聖徒一同去敬拜神的時候,你就能說,『我現在去朝見我的神;我要去敬拜我的主。我並不是空手而去,乃是雙手滿了基督。我有富餘,而且我的右手中有爲我親愛的主所保留最好的一分。』(李常受文集一九六一至一九六二年第四册,四六五至四六六頁。)

信息選讀

林後二章十節題到『在基督的面前』。保羅說,『你們饒恕誰甚麼,我也饒恕;我若曾有所饒恕,我所已經饒恕的,是在基督的面前,爲你們饒恕的。』保羅在基督的面前饒恕一個弟兄。『面』在原文指眼睛周圍的部分,其神色乃是內在思想和感覺的標示,將全人表明並陳明出來。眼睛周圍的部分乃是一切內在思想和感覺的標示,表明一個人所想的是甚麼,裏面的感覺如何。保羅在基督的面前,照着祂眼睛所表露祂全人的標示,饒恕那位弟兄。保羅不僅在主面前,也在基督內在感覺和思想的標示下生活。這是如此的深,如此的柔和,如此的細緻。

我無法充分表達當我發現『面』這字的意義時,我裏面的感覺。我在主面前屈膝說,『主阿,這麼多年來,我從來不知道,我不僅必須活在你的同在裏,還必須這樣柔細的活在你面前。』我們不僅是活在祂的同在裏,更是活在祂面前。…保羅就是這樣的人,他一直在主眼睛的標示下,就是在主內在感覺和思想的標示下,在祂面前生活行動。

保羅注視主眼睛的標示,他知道他必須饒恕那位弟兄。他饒恕弟兄,不是照着自己的感覺,不是照着自己的思想,乃是照着那位內住在他裏面者的感覺和思想。他在基督的面前行事爲人。當他饒恕人時,他乃是在基督的面前饒恕人。他要讓哥林多人曉得,他的饒恕,不是照着他自己,或照着他的肉體,乃是在基督的面前。這就是憑基督而活的意思。使徒保羅被消減到這樣的地步,他絕不在自己面前行事爲人;他乃是在基督面前,在基督的面光、思想中,在基督感覺和思想的表達下行事爲人。活在基督的面前,是如此的柔細,如此的深。保羅是一個被消減到無有,只接受基督作他人位的人。他是在基督的面前行事爲人。(李常受文集一九六七年第二册,一九六至一九七頁。)

參讀:一個在靈裏之人的自傳,第四章。

WEEK 12 — DAY 3


Morning Nourishment

Phil. 3:13-14 Brothers, I do not account of myself to have laid hold; but one thing I do: Forgetting the things which are behind and stretching forward to the things which are before, I pursue toward the goal for the prize to which God in Christ Jesus has called me upward.

2 Cor. 2:10 …If I have forgiven anything, it is for your sake in the person of Christ.

What must we do to work on Christ daily?…You must consecrate yourself sincerely to the Lord for the simple purpose of enjoying and experiencing Him—nothing more. From the moment you awake in the morning you need to say, “Lord, here I am. I give myself to enjoy You. Grant me through the entire day, from this moment on, to experience and apply You in every situation. I am not asking for anything tomorrow. I am asking for grace to enjoy You today. Show me how to till the ground, sow the seed, and water the plants of the Lord.” Moment by moment through the whole day you will maintain your communion with the Lord. You will live practically in the Lord, laboring upon Him, applying Him, and enjoying Him. If you do this, consider how fruitful and how beautiful your “farm” will be. The farm of Christ in your daily life will be full of produce. When the Lord’s Day comes and you go to worship the Lord with the saints, you will be able to say, “I am going now to see my God; I am going to worship my Lord. I will not go with empty hands but with hands full of Christ. I have a surplus, and in my right hand is the best part reserved for my dear Lord.” (The Allinclusive Christ, p. 176)

Today’s Reading

Second Corinthians 2:10 mentions “the person of Christ.”…Paul said, “Whom you forgive anything, I also forgive; for also what I have forgiven, if I have forgiven anything, it is for your sake in the person of Christ.” Paul forgave a brother in the person of Christ. This Greek word means the face, the part around the eyes, which is the index of all the inward thoughts and feelings to signify the presentation of the whole person. The part of the face around the eyes is the index of all the inward thoughts and feelings, signifying what a person is thinking and how he feels within. Paul forgave that brother in the person of Christ, according to the index of His whole person expressed in His eyes. Paul lived not only in the presence of the Lord but also in the index of the inward feelings and thoughts of Christ. This is so deep, so tender, and so delicate.

I cannot fully express the feeling I had within when I discovered the meaning of this word person. I bowed before the Lord and said, “Lord, for all these years I have never realized that I have to live not merely in Your presence but in Your person in such a tender way.” It is not just to live in His presence but even more to live in His person…Paul was such a person, behaving himself all the time in the index of the Lord’s eyes, the index of His inward feelings and thoughts, in His person.

Paul looked at the index of the Lord’s eyes, and he knew that he had to forgive that brother. He forgave him not according to his feeling, not according to his thought, but according to the feeling, the thought, of the Indweller within him. He was behaving himself in the person of Christ. When he forgave, he forgave in the person of Christ. He wanted to let the Corinthians know that he did not forgive according to himself or according to his flesh but in the person of Christ. This is what it means to live by Christ. The apostle Paul had been reduced to such an extent that he never behaved himself in his person. He behaved himself in the person of Christ, in the face, in the thought, in the expression of the feeling of Christ. To live in the person of Christ is so tender and so deep. Paul was a person reduced to nothing except taking Christ as his person. He behaved himself in the person of Christ. (CWWL, 1967, vol. 2, “An Autobiography of a Person in the Spirit,” pp.
158-159)

Further Reading: CWWL, 1967, vol. 2, “An Autobiography of a Person in the Spirit,” ch. 4

留言

這個網誌中的熱門文章

晨興聖言-經營美地...(W7-綱要)

晨興聖言-經歷、享受並彰顯基督(W1-綱目)

晨興聖言-...主的恢復之中心負擔...(W10-綱要)